NA POCZATEK DNIA PRZEDSTAWIĘ PRACE NINKI, KTÓRE WYKONAŁA W DOMU.
DZIĘKUJEMY!
Świąteczne
Zwierzątka
Cele:
Poznawanie zwierząt
kojarzonych z Wielkanocą
Doskonalenie
kompetencji językowych
Rozwijanie logicznego
myślenia
Stworzenie okazji do
swobodnej ekspresji ruchowej
I. utrwalamy samogłoski z wykorzystaniem metody krakowskiej /dzieci znają / pokazujemy literkę dzieci wymawiają i pokazują ruchem twarzy./ podczas zabaw w przedszkolu wykorzystuję muzykę- wyślę Państwu na Messengera/
II.
Rozmowa
inspirowana opowiadaniem „ Bajeczka Wielkanocna”
Bajeczka wielkanocna (Agnieszka Galica)
Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane
wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków. – Jeszcze chwilę – mruczały
wierzbowe Kotki. – Daj nam jeszcze pospać, dlaczego już musimy wstawać?
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło: – Tak to już jest,
że musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle
roboty.
Gdy na gałązkach siedziało już
całe stadko puszystych Kotek, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem
w skorupkę jajka – puk, puk!
I przygrzewało mocno. – Stuk, stuk! – zastukało coś w środku jajka i po
chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało
czerwoną kokardką.
– Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłby wstyd, gdyby Kurczątko
nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz słońce zaczęło się rozglądać dookoła po łące, przeczesało promykami
świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za
uszy i wyciągnęło na łąkę.
– Co się stało? – zajączek
przecierał łapką oczy.
– Już czas, Wielkanoc za pasem –
odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka?
Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić
jeszcze kogoś.
– Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
– Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zagubić w trawie.
– Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
I wtedy Słońce przyprowadziło do
nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
– To już święta, święta – szumiały
wierzbowe kotki (…)
Rozwój myślenia przyczynowo - skutkowego, szukanie odpowiedzi na pytania:
- Kogo budziło wiosenne słonko?
- Kto obudził się jako pierwszy/drugi? wykorzystanie poniższych ilustracji
- Jak możemy dokładnie opisać bohaterów opowiadania? np. bzie-puchate,białoszare, słoneczko - wiosenne, ciepłe, kurczaczek- zaspany zółty, baranek- wełniany, biały,zajączek - płochliwy szary.
III.
Zestaw
zabaw ruchowych z wykorzystaniem elementów jogi – ilustrowany obrazkami
Ćwiczenia z woreczkiem gimnastycznym/w domu
może być zgnieciona gazeta/
· Ręce w górę, ręce w dół – marsz na paluszkach z uniesionymi rękami, na
zmianę muzyki ręce opuszczone na biodra
i stąpanie na pełnych stopach.
· Ćwiczenia grzbietu – czworakowanie z kulką
papierową lub woreczkiem na plecach.
· Rzucanie papierową kulką, raz prawą, raz lewą ręką
· Krążąca kul – w leżeniu przodem dzieci podają
sobie kulkę za plecami i przed twarzą
· Ćwiczenie jogi - obrazki
· Słuchanie opowieści relaksacyjnej „ Wyjrzało
słonko’
Komentarze
Prześlij komentarz