Temat: Wakacyjne
marzenia Trampolinka.
Zdalne nauczanie podstawa programowa: I 5; III 5; IV 2, 8
Cele:
·
słuchanie ze zrozumieniem
·
wypowiadanie się na temat wysłuchanego tekstu
·
rozwijanie
sprawności manualnych
Pomoce: kartki z
bloku, kredki, .
1. . Wysłuchanie
opowiadania Urszuli Piotrowskiej ,,Wakacyjne marzenia Trampolinka.”
Ledwo zaczęły się wakacje, a już pan listonosz przyniósł
Trampolinkowi mnóstwo kartek pocztowych. – Od kogo te pocztówki? – zapytał
pluszowy Tygrysek. – Od dzieci, które są na wakacjach – cieszył się
Trampolinek. Na kartkach były piękne widoki, morze z falami, plaża, żaglówka na
jeziorze, wysokie góry, a nawet różne zwierzęta, kwiaty i drzewa. – Chciałbym
to wszystko zobaczyć. Hej, hop! – zawołał Trampolinek i podskoczył trzy razy w
górę. Gdy podskakiwał, to zawsze dobre pomysły przychodziły mu do głowy. Na
razie przyszła nowa piosenka:
I teraz tak mi się
marzy, by stawiać zamki na plaży, z plecakiem biegać po górach, balonem lecieć
hen, w chmurach. Popłynąć łodzią daleko i łowić ryby nad rzeką.
Na łące świerszczy
posłuchać, jak szumi trawa do ucha. Policzyć chmurki na niebie – to cieszy
przecież, jak nie wiem. Do przygód służą wakacje, przyznacie chyba mi rację.
Zabawki od razu zapamiętały słowa piosenki i powtarzały ją z
Trampolinkiem. – Trampolinku – odezwała się lalka Anielka. – Może spełnimy
twoje marzenie i polecimy balonem na wakacje? – Tak, tak, tak! – przytakiwały
inne zabawki. Balon stał w schowku i strasznie się nudził, bo nikt nigdy nim
nie latał. Dwie ciężarówki zjechały z półek dla samochodów. Przy pomocy małego,
ale silnego dźwigu załadowały balon na przyczepy i wywiozły na przedszkolne
podwórko. A w sali zaczęło się wielkie pakowanie. Anielka i pluszowy Zajączek
równo układali: ubranka na pogodę i niepogodę, sandałki, klapki, trampki,
kalosze, okulary przeciwsłoneczne, kremy do opalania i wszystko, co jest
potrzebne i może się latem przydać. Tygrysek pomagał w pakowaniu i nawet
wymyślił wierszyk:
Kapelusze, czapki z
daszkiem i chusteczki, i opaski. Głowę chroni się przed słońcem, które bardzo
jest gorące.
– Dziękuję, Tygrysku, za przypomnienie o nakryciach głowy –
pochwalił Tygryska Zajączek. A w tym czasie Trampolinek przygotował balon do
odlotu. – Przyjaciele, wsiadamy. Hej, hop! – zapraszał uradowany. I wiu, wiu,
balon poleciał z wiatrem po wakacyjną przygodę.
2. Rozmowa na temat
opowiadania. Co dostawał Trampolinek od dzieci? O czym marzył Trampolinek?
Kto pakował rzeczy potrzebne na wakacjach? Co spakowali Zajączek, Tygrysek i
lalka Anielka? Czym zabawki wybrały się na wakacje?
3. Praca plastyczna
„Trampolinek na wakacjach”. Dziecko rysuje wakacyjną ilustrację, na której
znajduje się Trampolinek. Rozwijanie wyobraźni i umiejętności plastycznych.
4. Trampolinek żegna Was , życząc Wam wesołych i słonecznych wakacji.
Proszę przysyłajcie do przedszkola wakacyjne pocztówki .
KOCHANE DZIECI DRODZY RODZICE BARDZO DZIĘKUJĘ WAM ZA MINIONY ROK SZKOLNY. ZA ZROZUMIENIE I WASZĄ PRACĘ .MAM NADZIEJĘ , ŻE PRZYSZŁY ROK BĘDZIE LEPSZY I ŁATWIEJSZY DO WSPÓŁPRACY.
ŻYCZĘ MIŁYCH ,SŁONECZNYCH WAKACJI. KOCHANI PAMIĘTAJCIE O BEZPIECZEŃSTWIE -BAWCIE SIĘ DOBRZE.
Urszula Kozak
Komentarze
Prześlij komentarz