Smaczne truskawki.18.06.2020 r.


Temat: Smaczne truskawki.

Zdalne nauczanie podstawa programowa: I 7; III 8; IV 2, 8, 19

Cele:
·        poznawanie polisensoryczne owocu truskawki
·         rozwijanie umiejętności prowadzenia obserwacji i przewidywania jej efektów
·         ćwiczenie swobody wypowiedzi
·         doskonalenie umiejętności plastycznych podczas malowania
·         rozwijanie poczucia rytmu.

Pomoce: świeże truskawki, jednorazowe talerzyki, 2 przezroczyste naczynia z wodą, czerwona i zielona krepina, kartki z konturowym rysunkiem truskawki, farby, pędzelki, szarfy w 2 kolorach, nagranie dowolnej skocznej muzyki.



1. Degustacja truskawek. Dziecko siedzi przy stoliku z zawiązanymi oczami. Przed nim na talerzyku leżą truskawki. Dziecko próbuje owoców. Stara się odgadnąć ich nazwę. Mówi, jaki mają smak, zapach i kolor. Następnie odsłania oczy i kończy degustację.


2. Praca plastyczna „Truskaweczki”. Dziecko dostaje kartkę z dużym konturowym rysunkiem truskawki. Maluje kontur owocu czerwoną farbą, a szypułkę – zieloną.

 3. Zabawa badawcza „Zabarwianie wody”. Rodzic przygotowuje 2 przezroczyste naczynia z wodą. W jednym dziecko umieszcza kawałek krepiny czerwonej, a w drugim – zielonej. Następnie obserwuje , jak woda zabarwia się w każdym naczyniu. Potem rodzic miesza ze sobą oba płyny. Dziecko obserwuje i komentuje wyniki eksperymentu. Rozbudzanie ciekawości badawczej.


 4. Zabawa ruchowa „Truskawka z szypułką”. Dziecko– truskawka i szypułka rodzic lub rodzeństwo tańczą do wybranej muzyki. Rozwijanie poczucia rytmu.


https://youtu.be/FPo0L3Ka1pU



                                                                                             Życzę miłej zabawy Urszula Kozak

Komentarze