Motyle znad łąki. 05.06.2020 r.


Temat: Motyle znad łąki.

Zdalne nauczanie podstawa programowa: I 5; III 8; IV 2, 3, 12, 15, 18

Cele:
  •        słuchanie wiersza ze zrozumieniem
  •         porównywanie i opisywanie wyglądu motyli
  •       rozwijanie doświadczeń plastycznych
  •        przeliczanie elementów i porównywanie ich liczby
  •         doskonalenie ogólnej sprawności ruchowej.


 Pomoce: zdjęcia motyli,  dowolne nagranie do zabawy, kartki z bloku, farby plakatowe, kredki.












1. Oglądanie ilustracji o motylach, dostrzeganie ich różnorodnych barw i kształtów. Swobodne wypowiedzi dzieci.

 2. Słuchanie wiersza Doroty Gellner,, Motyle znad łąki.”
Ach, co to, ach, co to za balet?
 Ach, kto to tak tańczy wspaniale?
To tańczą motyle znad łąki,
 a każdy ma skrzydła z koronki.
Wirują nad nami z bosymi nóżkami,
 a łąka się śmieje wszystkimi kwiatami
Wirują nad nami jak chmura tęczowa
i słońce za chmurą motyli się chowa!

3. Rozmowa na temat wiersza. O jakich zwierzętach jest wiersz? Co robiły motyle? Jak tańczyły? Jak myślisz co to znaczy, że łąka śmieje się wszystkimi kwiatami?

4.. Praca plastyczna „Symetryczny motyl”. Rodzic daje dziecku kartkę złożoną na połowę. Na jednej połowie robi plamę kolorowymi farbami. Następnie dziecko składa kartkę na pół, mocno dociska do siebie obie strony, a potem je rozkłada. Gdy farba wyschnie, dorysowuje do powstałych plam – skrzydła motyla – głowę i czułki.

5. ,,Od gąsienicy do motyla" - bajka dla dzieci.





 Słuchanie piosenki ,,Budujemy ciszę ".




 Słuchanie piosenki "Kolorowym Być Motylem" 




 Słuchanie piosenki,,Motylek"

https://youtu.be/2e-Zs4fMOfg

                                                                                      Życzę miłej zabawy Urszula Kozak

Komentarze