Temat: Motyle znad łąki.
Zdalne
nauczanie podstawa programowa: I 5; III 8; IV 2, 3, 12, 15, 18
Cele:
- słuchanie
wiersza ze zrozumieniem
- porównywanie i opisywanie wyglądu motyli
- rozwijanie
doświadczeń plastycznych
- przeliczanie
elementów i porównywanie ich liczby
- doskonalenie ogólnej sprawności ruchowej.
Pomoce: zdjęcia motyli, dowolne nagranie do zabawy, kartki z bloku,
farby plakatowe, kredki.
1.
Oglądanie ilustracji o motylach, dostrzeganie ich
różnorodnych barw i kształtów. Swobodne wypowiedzi dzieci.
2. Słuchanie wiersza Doroty Gellner,, Motyle
znad łąki.”
Ach, co to, ach, co to za balet?
Ach, kto to
tak tańczy wspaniale?
To tańczą motyle znad łąki,
a każdy ma
skrzydła z koronki.
Wirują nad nami z bosymi nóżkami,
a łąka się
śmieje wszystkimi kwiatami
Wirują nad nami jak chmura tęczowa
i słońce za chmurą motyli się chowa!
3.
Rozmowa na temat wiersza. O jakich zwierzętach jest wiersz?
Co robiły motyle? Jak tańczyły? Jak myślisz co to znaczy, że łąka śmieje się
wszystkimi kwiatami?
4..
Praca plastyczna „Symetryczny motyl”.
Rodzic daje dziecku kartkę złożoną na połowę. Na jednej połowie robi plamę
kolorowymi farbami. Następnie dziecko składa kartkę na pół, mocno dociska do
siebie obie strony, a potem je rozkłada. Gdy farba wyschnie, dorysowuje do
powstałych plam – skrzydła motyla – głowę i czułki.
5. ,,Od gąsienicy do motyla" - bajka dla dzieci.
https://youtu.be/2e-Zs4fMOfg
Życzę miłej zabawy Urszula Kozak
Komentarze
Prześlij komentarz