Temat: Matematyczne
lato.
Zdalne nauczanie podstawa programowa: IV 1, 7, 12, 15
Cele:
·
utrwalanie znajomości liczebników głównych
·
przeliczanie elementów i porównywanie ich
liczby
·
słuchanie ze zrozumieniem
·
odtwarzanie rytmu ruchem ciała
·
rozpoznawanie odgłosów łąki
·
rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej.
Pomoce: duża
ilustracja o dowolnej letniej tematyce do zabawy matematycznej, CD.
1 Powitanie wyliczanką Pauliny Wrzesień,, Matematyczne lato."
Rodzic czyta
rytmicznie wyliczankę.
Raz i dwa, raz i dwa,
to już lato, ciepło
da.
Trzy i cztery, trzy i cztery,
pojedziemy na rowery.
Pięć i sześć, pięć i sześć,
lato lubi lody jeść.
Siedem, osiem, siedem
osiem,
my lubimy grać na nosie.
Dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć,
lato uśmiech zawsze
niesie!
2. Zabawa rytmiczna
do wyliczanki. Dziecko powtarza za rodzicem tekst wierszyka, stukając
rytmicznie kredkami w blat stołu. (Rytm mogą również wyklaskiwać lub
wytupywać). Przy kolejnym powtórzeniu wierszyka dziecko pokazuje palce, licząc
do dziesięciu.
3. Zabawa matematyczna „Letnia matematyka”.
Rodzic prezentuje dużą ilustrację o dowolnej letniej tematyce (np.: łąka, plaża,
plac zabaw). Zadaniem dziecka jest policzyć, ile jest na niej elementów
wymienianych przez rodzica, np.: Ile dzieci mają piłek? Ile jest chmur na
niebie? Ile jest ptaków? Czego jest więcej: foremek czy łopatek?
4. Zabawa ruchowa
„Jak bawimy się w lecie ?”. Dziecko naśladuje wymyślone przez siebie
sposoby spędzania wolnego czasu w lecie. Na słowa rodzica: Pada deszcz! staje
szybko przy ścianie, chowa się pod stolik lub przykuca w kącie. Zabawę
powtarzamy kilkakrotnie.
5. Rozpoznawanie
odgłosów łąki . Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat zwierząt żyjących na
łące, a następnie włącza nagranie odgłosów niektórych z nich. Dziecko zgaduje
nazwy zwierząt (świerszcze, pszczoły, żaby).
Komentarze
Prześlij komentarz