Temat: Lubimy podróżować .
Zdalne nauczanie podstawa programowa: IV 2,
5, 8
Cele:
·
rozpoznawanie i nazywanie różnych środków
transportu
·
ćwiczenie
swobody wypowiedzi na zadany temat
·
kształtowanie świadomości, że dziecko powinno
jechać w samochodzie w specjalnym foteliku
·
kształtowanie umiejętności manualnych
·
rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
Pomoce: zdjęcia
różnych środków transportu (samochodu, autokaru, samolotu, pociągu),muzyka,
zdjęcie balonu, kartki z konturowym rysunkiem balonu, papier kolorowy, klej,
bębenek.
1. Rozmowa kierowana
na temat zbliżających się wakacji. Czy wiesz, gdzie spędzimy wakacje? Czy wyjedziemy nad morze, a może w góry? Czy pojedziemy na wieś? Może zostaniemy w
domu? Co chciałbyś robić w czasie wakacji? Czym możemy pojechać na wakacje?
2. Zabawa ruchowa „Samochody
lub samoloty”. Dziecko swobodnie biega po pokoju .Gdy rodzic włączy muzykę
,,Samochody”, zaczynają naśladować kierowców samochodów. Udają, że trzymają w
dłoniach kierownicę i wołają: brum, brum, brum. Gdy rodzic włączy, muzykę
,,Samoloty” rozkładają ręce i naśladują samoloty.
Piosenka ,,Samochód"
Piosenka ,,Samolot"
3. Rozpoznawanie i
nazywanie różnych środków transportu. Rodzic pokazuje zdjęcia: samochodu,
pociągu, autokaru, samolotu, a dziecko nazywa każdy z pojazdów. Dzieli się
swoimi doświadczeniami na temat podróżowania każdym z nich. Czym się różni
samolot od samochodu, autokaru i pociągu? Jak myślisz, który pojazd jest
najszybszy? Rodzic przypomina, że dziecko powinno podróżować samochodem zawsze
w specjalnym foteliku.
4. Praca plastyczna „Kolorowy balon”. Rodzic
prezentuje dziecku jeszcze jeden środek transportu – balon. Wyjaśnia, w jaki
sposób można nim podróżować. Następnie daje dziecku rysunek z balonem. Dziecko
wykleja go gondolę i kulistą powłokę wydzieranymi kawałkami papieru kolorowego.
Rozwijanie umiejętności manualnych.
Komentarze
Prześlij komentarz