Czasem świeci słońce, a czasem pada deszcz. 16.06.2020 r.



Temat: Czasem świeci słońce, a czasem pada deszcz.

Zdalne nauczanie podstawa programowa: IV 2, 7, 11, 18

Cele:
·        rozpoznawanie prostych symboli oznaczających zjawiska pogody
·         nazywanie zjawisk atmosferycznych
·         słuchanie ze zrozumieniem
·        rozwijanie wyobraźni
·         rozwijanie ekspresji ruchowej
·         rozwijanie ekspresji plastycznej inspirowanej tekstem
·         rozwijanie zmysłu słuchu i wzroku
·         doskonalenie sprawności manualnych.

Pomoce: obrazki z symbolami pogody, kolorowe gazety, podwójne strony z gazety z wyciętym w środku otworem na głowę, kartki z bloku A3, klej, nożyczki, wesołe nagranie do zabawy





1. Rozpoznawanie symboli pogody – praca z obrazkami. Rodzic pokazuje dziecku obrazki z symbolami pogody (słońcem, słońcem za chmurą, kroplami deszczu, śniegową gwiazdką, chmurą z błyskawicą). Dziecko wyjaśnia, co oznacza każdy z nich. Następnie wskazuje te obrazki, które informują o pogodzie za oknem. Rozpoznawanie prostych symboli. Obserwowanie pogody za oknem.

2. Słuchanie wiersza Doroty Gellner ,,Deszczowe Dziwaki.”
Gdy pada na nosy,
 gdy pada na krzaki,
 to budzą się zaraz Deszczowe Dziwaki.
Deszczowe Straszydła, Deszczowe Potworki
i prędko wyłażą z kałuży jak z norki.
Pod rynną się kąpią i myją tam uszy,
 i każdy się pluszcze, a żaden nie suszy.
 Łóżeczek nie mają, kołysek nie znają,
a swoje maluchy w kaloszach huśtają.

3. Rozmowa inspirowana wierszem. Przykładowe pytania: Jak sobie wyobrażacie Deszczowego Dziwaka? Gdzie mieszkają Deszczowe Dziwaki? Jak myślicie, co lubią? Co robisz, gdy pada deszcz? Jak powinieneś się ubrać na spacer w deszczu?

4. Praca plastyczno-manualna „Deszczowe Dziwaki” inspirowana tekstem wiersza. Dziecko wydziera z kolorowych gazet dowolne kawałki i nakleja je na dużą kartkę papieru. Tworząc w ten sposób Deszczowego Dziwaka i wymyśla dla niego imię.

5. Zabawa muzyczna „Taniec Deszczowych Dziwaków”. Dziecko otrzymuje podwójne strony z gazety z wyciętym na środku otworem na głowę. Wkłada ją przez głowę jak pelerynkę. Następnie tańczy w rytm muzyki zaproponowanej przez rodzica .Rozwijanie poczucia rytmu.

PIOSENKA ,,POGODA" : DO ZABAWY TANIEC DESZCZOWYCH DZIWAKÓW"

https://youtu.be/7G7SqRUrz6Q

PIOSENKA ,, DESZCZYK  PADA"- Przypomnijcie sobie jak tańczyliście ze mną przy tej piosence.


https://youtu.be/L3QdGJA7T4A

                                                                                     Życzę wam miłej zabawy Urszula Kozak

Komentarze