Co nam daje słońce? 15.06.2020 r.


 Temat: Co nam daje słońce?

Zdalne nauczanie podstawa programowa: III 5; IV 2, 3, 18

Cele:
·       poznanie znaczenia słońca dla życia człowieka
·        słuchanie ze zrozumieniem
·        rozwijanie logicznego myślenia
·        prowadzenie codziennej obserwacji roślin, wyciąganie wniosków z obserwacji
·       rozwijanie twórczej inwencji ruchowej
·        rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

Pomoce: nagranie wesołej muzyki, duże arkusze papieru, farby plakatowe, pędzle, 2 ukorzenione młode roślinki, 2 doniczki z ziemią, tekturowe pudełko.

PIOSENKA ,,Słoneczko uśmiechnij się"


1. Zabawa powitalna „Wesołe słoneczko”. Dziecko-promyczek swobodnie biega po pokoju. Na sygnał rodzica zatrzymuje się i porusza paluszkami jak świecące  słońce.

 2. Słuchanie wiersza Doroty Gellner ,,Słońce”. 
Słońce ze mną je śniadanie.
Patrzcie! Złote ma ubranie!
Złotą łyżką w kaszy grzebie
 i miód złoty ma na chlebie
Coś pod złotym nosem śpiewa
 i kakao mi podgrzewa.

3. Rozmowa kierowana na temat wiersza.
Jakie jest słońce? (Dziecko podaje przykłady określeń).   Z czym  Ci się kojarzy słońce? Co robi słońce z wiersza? Dlaczego słońce jest nam potrzebne? Rozwijanie logicznego myślenia.

4. Zabawa ruchowa „Słońce świeci – zachodzi za chmury”. Gdy rodzic włącza wesołą muzykę, dziecko tańczy. Gdy muzyka milknie, dziecko-słońce staje na środku pokoju. Otaczają je -chmury, dziecko-słońce przykuca .Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

5. Próba odpowiedzi na pytanie, co by było, gdyby słońce przestało świecić – burza mózgów. Dziecko podaje swoje propozycje.

 FILM MULTIMEDIALNY : CO BY BYŁO  GDYBY SŁOŃCE ZGASŁO.


 6. Praca plastyczna „Malujemy słońce”. Dziecko maluje słońce na dużym arkuszach papieru. (rodzic może narysować kontur słońca). Dziecko miesza żółtą i czerwoną farbę, żeby uzyskać kolor pomarańczowy.






7. Zabawa badawcza długoterminowa „Znaczenie słońca dla roślin”. Proponuje dzieciom zasadzenie 2 młodych ukorzenionych roślinek w 2 doniczkach. Jedną doniczkę dzieci ustawiają na parapecie, a drugą nakrywają tekturowym pudełkiem (aby została pozbawiona światła). Prowadzenie codziennej obserwacji roślin przez dzieci. Dzielenie się swoimi spostrzeżeniami.

                                                                                     Życzę miłej zabawy Urszula Kozak

Komentarze