Temat: Co nam daje słońce?
Zdalne
nauczanie podstawa programowa: III 5; IV 2, 3, 18
Cele:
· poznanie znaczenia słońca dla życia
człowieka
· słuchanie ze zrozumieniem
· rozwijanie logicznego myślenia
· prowadzenie codziennej obserwacji roślin, wyciąganie
wniosków z obserwacji
· rozwijanie twórczej inwencji ruchowej
· rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
Pomoce: nagranie wesołej muzyki, duże
arkusze papieru, farby plakatowe, pędzle, 2 ukorzenione młode roślinki, 2
doniczki z ziemią, tekturowe pudełko.
PIOSENKA ,,Słoneczko uśmiechnij się"
1. Zabawa
powitalna „Wesołe słoneczko”. Dziecko-promyczek swobodnie biega po pokoju. Na
sygnał rodzica zatrzymuje się i porusza paluszkami jak świecące słońce.
2. Słuchanie wiersza Doroty Gellner ,,Słońce”.
Słońce ze
mną je śniadanie.
Patrzcie!
Złote ma ubranie!
Złotą łyżką
w kaszy grzebie
i miód złoty ma na chlebie
Coś pod
złotym nosem śpiewa
i kakao mi podgrzewa.
3. Rozmowa
kierowana na temat wiersza.
Jakie jest słońce? (Dziecko podaje przykłady
określeń). Z czym Ci się kojarzy słońce? Co robi słońce z
wiersza? Dlaczego słońce jest nam potrzebne? Rozwijanie logicznego myślenia.
4. Zabawa
ruchowa „Słońce świeci – zachodzi za chmury”. Gdy rodzic włącza wesołą muzykę, dziecko
tańczy. Gdy muzyka milknie, dziecko-słońce staje na środku pokoju. Otaczają je -chmury,
dziecko-słońce przykuca .Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.
5. Próba
odpowiedzi na pytanie, co by było, gdyby słońce przestało świecić – burza
mózgów. Dziecko podaje swoje propozycje.
FILM MULTIMEDIALNY : CO BY BYŁO GDYBY SŁOŃCE ZGASŁO.
6. Praca plastyczna „Malujemy słońce”. Dziecko
maluje słońce na dużym arkuszach papieru. (rodzic może narysować kontur
słońca). Dziecko miesza żółtą i czerwoną farbę, żeby uzyskać kolor
pomarańczowy.
7. Zabawa badawcza długoterminowa „Znaczenie
słońca dla roślin”. Proponuje dzieciom zasadzenie 2 młodych
ukorzenionych roślinek w 2 doniczkach. Jedną doniczkę dzieci ustawiają na
parapecie, a drugą nakrywają tekturowym pudełkiem (aby została pozbawiona
światła). Prowadzenie codziennej obserwacji roślin przez dzieci. Dzielenie się
swoimi spostrzeżeniami.
Komentarze
Prześlij komentarz