Temat: Zabawy balonikami.
Karty pracy do wyboru:
Zdalne nauczanie
podstawa programowa:: III 5; IV 7, 12
Cele:
·
rozwijanie świadomości własnego ciała
·
kształcenie koordynacji słuchowo-ruchowej
·
rozwijanie reakcji na muzykę o zmiennym
charakterze
·
uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych
·
improwizacje ruchowe z rekwizytem.
Pomoce: dowolne nagranie
wesołej muzyki do tańca (np. akompaniament do piosenki Samochody), losy w
kapeluszu, nadmuchane baloniki, duży koc, CD.
Przebieg zajęć:
Zabawa „Na podłodze” rodzic
zaprasza dziecko do wesołego tańca. Na przerwę w muzyce (np. akompaniamentu do
piosenki Samochody, CD) dziecko losuje karteczkę z zadaniem, które wykona.
Przykłady zadań: Stajemy na jednej nodze. Na podłodze jest tylko pupa. Podłogi
dotykają tylko obie nogi i jedna ręka. Podłogi dotykają tylko plecy.
Zabawa „Ulubione zabawki”. Rodzic
informuje dziecko, że zaraz zamieni je w zabawki. To, jakimi zabawkami się stanie,
podpowie mu muzyka. Gdy rodzic włączy akompaniament do piosenki Samochody (CD),
dziecko udaje, że jest samochodzikiem. Gdy słychać fragment Tańca Wróżki
Cukrowej (CD), dziecko-lalka improwizuje taniec.
Gdy rodzic włączy akompaniament skocznej
muzyki (CD), dziecko-piłka skacze obunóż, uginając kolana.
Zabawa „Z balonikiem”. Wszyscy domownicy łapią się za ręce –stają w
kole bardzo malutkim ,stojąc blisko siebie - wypowiadają słowa popularnej
rymowanki: Baloniku nasz malutki rośnij duży okrąglutki. Balon rośnie, że aż
strach! Przebrał miarę, no i – traaach!
Po kilku powtórzeniach zabawy siadamy, a rodzic przynosi dla nich prezent – nadmuchan balonik.
Zabawa „Taniec z balonikiem”. Dziecko tańczy do wesołej muzyki (np.
akompaniamentu do piosenki Tańczące kalosze, CD), trzymając balonik, np.: na
brzuchu, na kolanie, na głowie, pod brodą.
Zabawa „Grający balonik”. Dziecko próbuje
zagrać na baloniku. Pstrykają w niego paluszkami, pukają całą dłonią,
przesuwają dłoń po baloniku itp.
Życzę miłej pracy i zabawy Urszula Kozak
Komentarze
Prześlij komentarz