DZIEŃ MAMY - ŻYCZĘ WSZYSTKIM MAMOM SAMYCH RADOSNYCH ,SZCZĘŚLIWYCH CHWIL W ŻYCIU ,ZDROWIA I SPEŁNIENIA SWOICH MARZEŃ.
TA PIOSENKA JEST DLA WSZYSTKICH MAM -WARTO JĄ POSŁUCHAĆ- ZESPÓŁ,,DROSSEL"---,,UKOCHANA MAMO".
ZABIERZCIE DZIŚ SWOJE MAMY DO WESOŁEGO MIASTECZKA.
Temat: Wycieczka do
wesołego miasteczka.
Zdalne nauczanie
podstawa programowa: I 5; III 5; IV 2, 12
Cele:
- utrwalenie umiejętności dostrzegania elementów w kształcie koła
- porównywanie wielkości elementów
- wzbogacanie słownictwa czynnego
- rozróżnianie tempa utworu
- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej oraz celności.
Pomoce: zdjęcia przedstawiające wesołe
miasteczko, nagrania do zabawy „Karuzela”, szablony kolorowych kółek w trzech
różnych wielkościach, 3 kółka do przygotowania tarczy, klej, koła hula-hoop.
1. Rozmowa na temat wesołego miasteczka. Rodzic
rozmawia z dzieckiem o wrażeniach z pobytu w wesołym miasteczku. Z kim było w
wesołym miasteczku? Jak wygląda wesołe miasteczko? Co tam robili? Rodzic(mama)
informuje dziecko, że dzisiaj ich zabawy będą związane właśnie z tym wesołym i
kolorowym miejscem.
2. Zabawa w karuzelę „Karuzela”. Dziecko
staje z domownikami w kole- mama przygotowuje 3 nagrania o różnym tempie. Gdy
włączy nagranie wolne, chodzą w kółko wolno. Gdy nagranie jest szybsze, oni również
przyspieszają. Gdy nagranie jest bardzo szybkie, zaczynają biec. Reagowanie na
zmianę tempa. Ćwiczenie koordynacji słuchowo-ruchowej.
Zatańczcie z mamą Taniec Mai
3. Zabawa matematyczna „Jaki kształt ma
karuzela?”. Rodzic pokazuje zdjęcia różnych karuzeli. Dziecko ustala, że są one
okrągłe. Następnie rodzic wręcza dziecku 3 różnokolorowe kółka wycięte z
papieru kolorowego, każde innej wielkości. Zadaniem dziecka jest nakleić kółka
jedno na drugim – od największego do najmniejszego, rodzic również nakleja
kółka jedno na drugim, tylko dużo większe, tak aby powstała tarcza do
celowania. Porównywanie wielkości. Stosownie określeń większy – mniejszy.
4.
Zabawa rzutna – celowanie do tarczy. Dziecko stara się wcelować w sam środek
tarczy wykonanej przez rodzica. Celują do niej kulkami z gazety .
5.
Zabawa ruchowa „Do karuzeli, hop!”. Rodzic kładzie na podłodze koło hula-hoop i chodzą po
dywanie na słowa rodzica.: Do karuzeli, hop! szybko wskakują do koła
i krążą w koło.
Karuzela”
Ustawienie w kole. śpiewamy popularną
piosenkę, wykonujemy przypisane do piosenki ruchy. Chłopcy, dziewczęta dalej,
spieszmy się. Karuzela czeka, wzywa nas z daleka. Starsi już poszli, a młodsi
jeszcze nie (stajemy z rękami na biodrach i wysuwamy do przodu na przemian raz
prawą, raz lewą nogę). Hej hop, sa, sa, jak ona szybko mknie (wykonujemy 3
podskoki i krokami dostawnymi bocznymi poruszamy się w kole, trzymając się za
ręce). Hej dalej, dalej do zabawy spieszmy się (poruszamy się coraz szybciej).
Hej hop, sa, sa, jak ona szybko mknie…(podskoki i zmiana kierunku).
ŻYCZĘ WAM SPĘDZENIA WSPANIAŁEGO DNIA Z MAMAMI POZDRAWIAM Urszula Kozak
Komentarze
Prześlij komentarz