Wycieczka do wesołego miasteczka. DZIEŃ MAMY -26.05.2020.r

DZIEŃ MAMY - ŻYCZĘ WSZYSTKIM MAMOM SAMYCH RADOSNYCH ,SZCZĘŚLIWYCH              CHWIL W ŻYCIU ,ZDROWIA I SPEŁNIENIA  SWOICH MARZEŃ.


     TA PIOSENKA JEST DLA WSZYSTKICH MAM -WARTO JĄ POSŁUCHAĆ-                                                    ZESPÓŁ,,DROSSEL"---,,UKOCHANA  MAMO".


               ZABIERZCIE  DZIŚ SWOJE MAMY DO WESOŁEGO MIASTECZKA.

Temat: Wycieczka do wesołego miasteczka.

Zdalne nauczanie podstawa programowa: I 5; III 5; IV 2, 12

Cele:
  •         utrwalenie umiejętności dostrzegania elementów w kształcie koła
  •          porównywanie wielkości elementów
  •          wzbogacanie słownictwa czynnego
  •          rozróżnianie tempa utworu
  •          rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej oraz celności.


 Pomoce: zdjęcia przedstawiające wesołe miasteczko, nagrania do zabawy „Karuzela”, szablony kolorowych kółek w trzech różnych wielkościach, 3 kółka do przygotowania tarczy, klej, koła hula-hoop.























1. Rozmowa na temat wesołego miasteczka. Rodzic rozmawia z dzieckiem o wrażeniach   z pobytu  w wesołym miasteczku. Z kim było w wesołym miasteczku? Jak wygląda wesołe miasteczko? Co tam robili? Rodzic(mama) informuje dziecko, że dzisiaj ich zabawy będą związane właśnie z tym wesołym i kolorowym miejscem.

2. Zabawa w karuzelę „Karuzela”. Dziecko staje z domownikami w kole- mama przygotowuje 3 nagrania o różnym tempie. Gdy włączy nagranie wolne, chodzą w kółko wolno. Gdy nagranie jest szybsze, oni również przyspieszają. Gdy nagranie jest bardzo szybkie, zaczynają biec. Reagowanie na zmianę tempa. Ćwiczenie koordynacji słuchowo-ruchowej.


Zatańczcie z mamą Taniec Mai


3. Zabawa matematyczna „Jaki kształt ma karuzela?”. Rodzic pokazuje zdjęcia różnych karuzeli. Dziecko ustala, że są one okrągłe. Następnie rodzic wręcza dziecku 3 różnokolorowe kółka wycięte z papieru kolorowego, każde innej wielkości. Zadaniem dziecka jest nakleić kółka jedno na drugim – od największego do najmniejszego, rodzic również nakleja kółka jedno na drugim, tylko dużo większe, tak aby powstała tarcza do celowania. Porównywanie wielkości. Stosownie określeń większy – mniejszy.

 4. Zabawa rzutna – celowanie do tarczy. Dziecko stara się wcelować w sam środek tarczy wykonanej przez rodzica. Celują do niej kulkami z gazety .

 5. Zabawa ruchowa „Do karuzeli, hop!”. Rodzic kładzie  na podłodze koło hula-hoop i chodzą po dywanie na  słowa rodzica.: Do karuzeli, hop! szybko wskakują do koła i krążą w koło.



Karuzela” Ustawienie w kole.  śpiewamy popularną piosenkę, wykonujemy przypisane do piosenki ruchy. Chłopcy, dziewczęta dalej, spieszmy się. Karuzela czeka, wzywa nas z daleka. Starsi już poszli, a młodsi jeszcze nie (stajemy z rękami na biodrach i wysuwamy do przodu na przemian raz prawą, raz lewą nogę). Hej hop, sa, sa, jak ona szybko mknie (wykonujemy 3 podskoki i krokami dostawnymi bocznymi poruszamy się w kole, trzymając się za ręce). Hej dalej, dalej do zabawy spieszmy się (poruszamy się coraz szybciej). Hej hop, sa, sa, jak ona szybko mknie…(podskoki i zmiana kierunku).


ŻYCZĘ WAM SPĘDZENIA WSPANIAŁEGO DNIA Z MAMAMI POZDRAWIAM Urszula Kozak

Komentarze