Temat: Wesołe zabawy
w ogrodzie.
Zdalne nauczanie
podstawa programowa: I 5; II 4; III 5
Cele:
·
kształtowanie logicznego myślenia
·
czerpanie
radości ze wspólnej zabawy
·
dbanie o
swoje bezpieczeństwo podczas zabaw na powietrzu
·
rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, motoryki
dużej
·
rozwijanie
sprawności manualnych i plastycznych.
Pomoce:
piłki, balony, kreda kolorowa, farby plakatowe, arkusze szarego papieru, płyn
do robienia baniek mydlanych, skakanki, nagranie wesołej
muzyki do zabawy,
1. Rozwiązywanie
zagadek dotyczących zabaw na świeżym powietrzu.
Gdy wiatr wieje – wtedy lata,
Może zrobić ci go tata.
Dwa patyczki, papier,
żyłka,
W niebo frunie w
sekund kilka. (latawiec)
Przeważnie okrągła:
nożna, do siatkówki;
Możesz ją kozłować lub odbijać z główki.
Gdy do kosza wpadnie,
to punkty zdobywasz;
Na boisku chętnie sam
w nią pewnie grywasz. (piłka)
Ma siodełko i dwa koła, dzwonek, kierownicę.
Kiedy na nim
pedałujesz, zwiedzasz okolicę. (rower)
Gdy jedziesz na niej, stoisz na jednej nodze.
Drugą się odpychasz,
bo mkniesz na... (hulajnodze)
Wyjście do ogrodu z rodzicami(mamą, tatą). Zaproponowanie
ulubionych zabaw dzieci.
Propozycje zabaw:
- rysowanie kredą na chodniku
- puszczanie baniek mydlanych
- zabawy z balonami, piłkami, skakankami (indywidualne, lub w parach)
- zabawy kołowe przy muzyce
- zabawy manualne układanie z kamyków ,szyszek wież, domów, różnych budowli
- malowanie farbami plakatowymi na dużych arkuszach szarego papieru
„Powódź” Dziecko
biega po wyznaczonym terenie, na hasło: Powódź! wchodzi na brzeg piaskownicy,
krawężnik lub pierwszy stopień schodów. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.
„Slalom między drzewami”
biegamy pomiędzy drzewami które zaznaczył rodzic.
TANIEC ,,ZYGZAK"
https://youtu.be/xm93WFJ7bNshttps://youtu.be/EuCip5y1464
https://youtu.be/OZTYeTEZ2wA
Życzę miłej zabawy Urszula Kozak
Komentarze
Prześlij komentarz