Temat: Święto dzieci.
Zdalne nauczanie
podstawa programowa: III 8; IV 2, 3,
Cele:
·
poznawanie dzieci różnych narodowości
·
określanie różnic i podobieństw między dziećmi
różnych narodowości
·
rozwijanie umiejętności słuchania ze
zrozumieniem
·
rozwijanie spostrzegawczości
·
rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
Pomoce: zdjęcia
przedstawiające dzieci z różnych krajów i kontynentów, Karta Pracy 2.
Rozmowa na temat Dnia
Dziecka z wykorzystaniem zdjęć dzieci z różnych krajów i kontynentów
(Europy, Azji, Ameryki, Afryki, Grenlandii). Rodzic pokazuje zdjęcia dzieci różnych
narodowości. Zwraca uwagę na ich wygląd, otoczenie, w jakim się znajdują,
zabawki, którymi się bawią itp.
Zabawa tradycyjna
„Baloniku nasz malutki”.
Słuchanie wiersza
Danuty Gellnerowej ,,Dzieci”
,,Dzieci”
Wszystkie dzieci na całym świecie są takie same –
lubią skakać na
jednej nodze i lubią zanudzać mamę.
Wszystkie dzieci na całym świecie śpiewają wesołe piosenki
i byle kamyk, i byle szkiełko biorą jak skarb do ręki.
Podobno dzieci na całym świecie bywają niegrzeczne czasem,
lecz to nie u nas,
nie w naszym mieście – to gdzieś za górą, za lasem.
Rozmowa na temat
wiersza. Co lubią robić wszystkie dzieci? Co Ty lubisz robić? Jakie są Twoje
ulubione zabawy i zabawki? Jakie piosenki lubią dzieci na całym świecie? Jaka
jest Twoja ulubiona piosenka?
Wykonanie ćwiczenia – Karta Pracy 2,str. 60. Dzieci łączą postacie
z ich cieniami.

POŁĄCZ DZIECI Z ICH DOMAMI:
POSŁUCHAJCIE PIOSENEK:
https://youtu.be/7K3_mSb1zRQ
https://youtu.be/d_vuxQ-9iVQ
ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY Urszula Kozak
Komentarze
Prześlij komentarz