Święto dzieci. 25.05.2020 r.



Temat: Święto dzieci.

Zdalne nauczanie podstawa programowa: III 8; IV 2, 3, 

Cele:
·        poznawanie dzieci różnych narodowości
·        określanie różnic i podobieństw między dziećmi różnych narodowości
·          rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
·        rozwijanie spostrzegawczości
·         rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

Pomoce: zdjęcia przedstawiające dzieci z różnych krajów i kontynentów, Karta Pracy 2.

        











Rozmowa na temat Dnia Dziecka z wykorzystaniem zdjęć dzieci z różnych krajów i kontynentów (Europy, Azji, Ameryki, Afryki, Grenlandii). Rodzic pokazuje zdjęcia dzieci różnych narodowości. Zwraca uwagę na ich wygląd, otoczenie, w jakim się znajdują, zabawki, którymi się bawią itp.

Zabawa tradycyjna „Baloniku nasz malutki”.

Słuchanie wiersza Danuty Gellnerowej ,,Dzieci”

,,Dzieci”
Wszystkie dzieci na całym świecie są takie same –
 lubią skakać na jednej nodze i lubią zanudzać mamę.
Wszystkie dzieci na całym świecie śpiewają wesołe piosenki
i byle kamyk, i byle szkiełko biorą jak skarb do ręki.
Podobno dzieci na całym świecie bywają niegrzeczne czasem,
 lecz to nie u nas, nie w naszym mieście – to gdzieś za górą, za lasem.

Rozmowa na temat wiersza. Co lubią robić wszystkie dzieci? Co Ty lubisz robić? Jakie są Twoje ulubione zabawy i zabawki? Jakie piosenki lubią dzieci na całym świecie? Jaka jest Twoja ulubiona piosenka?

 Wykonanie ćwiczenia – Karta Pracy 2,str. 60. Dzieci łączą postacie z ich cieniami.

Kolorowanie obrazka :



POŁĄCZ DZIECI Z ICH DOMAMI:






POSŁUCHAJCIE PIOSENEK:

https://youtu.be/7K3_mSb1zRQ

https://youtu.be/d_vuxQ-9iVQ


                                                                                      ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY Urszula Kozak


Komentarze