Temat: Mój tata jest kochany.
Zdalne nauczanie podstawa programowa: II 3, 4; III 2; IV 12,
15
Cele:
· - wzmacnianie więzi emocjonalnej dziecka z tatą
· - aktywizowanie
słownej wypowiedzi
· - wzbogacanie
słownictwa czynnego
·
-rozwijanie umiejętności wyrażania
zaobserwowanego zachowania ruchem, gestem, mimiką
·
-przeliczanie elementów, porównywanie ich
liczby
· - kształtowanie umiejętności segregowania.
Pomoce: szablony rybek wycięte z
kolorowego bloku technicznego, wstążki w 4 kolorach (takich samych jak rybki).
Rozmowa
dziecka z tatą na temat spędzania wolnego czasu z nim. Powiedzcie tatusiowi
co lubicie robić wspólnie z nim? Jakie są wasze ulubione zabawy z tatą? Jak się
wtedy czujecie gdy bawicie się z nim.
Zabawa pantomimiczna „Wybieramy się z tatą na ryby”. Dziecko ilustruje ruchem słowa rodzica. Pewnego dnia tata zaproponował dziecku wyprawę na ryby. Wcześnie rano wsiedli do samochodu i pojechali. (dziecko staje za – tatą kierowcą i naśladuje odgłos silnika: brum, brum, brum) Po chwili byli już nad jeziorem. (dziecko udaje, że odpina pasy i wysiada z samochodu) Dziecko z tatą poszli na pomost i zarzucili wędki. (dziecko staje i na sygnał rodzica wykonuje zamach, udając, że zarzuca wędki) W ciszy i skupieniu czeka, aż jakaś ryba złapie się na haczyk. (dziecko chwilę staje w ciszy, bez ruchu) Po niedługim czasie wędka zaczyna się ruszać. (dziecko udaje, że trzymana w dłoni wędka się rusza) Szybkim ruchem podrywa ją do góry, ściąga rybę z haczyka i wkłada ją do wiaderka. (dziecko naśladuje wszystkie te czynności) .
Rozwijanie umiejętności
improwizacji, wchodzenia w role.
Zabawa
matematyczna „Ile ryb złowiłeś?”. Rodzic daje dziecku pewną liczbę rybek
wykonanych z kolorowego bloku technicznego i prosi aby wykonało zadania:
·
Policz, ile rybek masz z każdego koloru.
·
Których rybek jest więcej –zielonych- żółtych –niebieskich-
białych( dziecko przelicza rybki i podaje wynik) .
Przeliczanie
elementów, porównywanie ich liczby.
Zabawa dydaktyczna „Łowimy ryby”. Rodzic
zbiera z dzieckiem wszystkie rybki i rozkładają je na dywanie-jeziorze. Obok
dywanu kładzie 4 kolorowe kółka zrobione ze wstążki, które są-wiaderkami.
Zadaniem dziecka jest wyławiać rybki zgodnie z poleceniami rodzica., np.: Złów
wszystkie rybki żółte i włóż je do żółtego wiaderka. Złów wszystkie
rybki czerwone i włóż je do czerwonego wiaderka. Złów wszystkie rybki zielone i włóż je do zielonego wiaderka. Jakiego koloru rybki
pływają jeszcze w jeziorze? Jakiego koloru wiaderko jest puste? Ile jest rybek
niebieskich? Włóżcie je do niebieskiego wiaderka. (Wszystkie polecenia rodzic
dostosowuje do możliwości i umiejętności dzieci). Kształtowanie umiejętności
segregowania.
Możecie wykonać jeżeli chcecie ,,jezioro z rybkami" przy pomocy taty, lub mamy.
POSŁUCHAJCIE PIOSENKI O TACIE SPRÓBUJCIE JEJ SIĘ NAUCZYĆ ABY ZAŚPIEWAĆ TACIE . POWODZENIA!
Komentarze
Prześlij komentarz