Mój tata jest kochany. 19 .05.2020 r.




 Temat: Mój tata jest kochany.

Zdalne nauczanie podstawa programowa: II 3, 4; III 2; IV 12, 15
Cele:
·       - wzmacnianie więzi emocjonalnej dziecka z tatą
·      -   aktywizowanie słownej wypowiedzi
·        - wzbogacanie słownictwa czynnego
·         -rozwijanie umiejętności wyrażania zaobserwowanego zachowania ruchem, gestem, mimiką
·         -przeliczanie elementów, porównywanie ich liczby
·         -    kształtowanie umiejętności segregowania.

Pomoce: szablony rybek wycięte z kolorowego bloku technicznego, wstążki w 4 kolorach (takich samych jak rybki).

 Rozmowa dziecka z tatą na temat spędzania wolnego czasu z nim. Powiedzcie tatusiowi co lubicie robić wspólnie z nim? Jakie są wasze ulubione zabawy z tatą? Jak się wtedy czujecie gdy bawicie się z nim.

 Zabawa pantomimiczna „Wybieramy się z tatą na ryby”. Dziecko ilustruje ruchem słowa rodzica. Pewnego dnia tata zaproponował dziecku wyprawę na ryby. Wcześnie rano wsiedli do samochodu i pojechali. (dziecko staje za – tatą kierowcą i naśladuje odgłos silnika: brum, brum, brum) Po chwili byli już nad jeziorem. (dziecko udaje, że odpina pasy i wysiada z samochodu) Dziecko z tatą  poszli na pomost i zarzucili wędki. (dziecko staje i na sygnał rodzica wykonuje zamach, udając, że zarzuca wędki) W ciszy i skupieniu czeka, aż jakaś ryba złapie się na haczyk. (dziecko chwilę staje w ciszy, bez ruchu) Po niedługim czasie wędka zaczyna się ruszać. (dziecko udaje, że trzymana w dłoni wędka się rusza) Szybkim ruchem podrywa ją do góry, ściąga rybę z haczyka i wkłada ją do wiaderka. (dziecko naśladuje wszystkie  te czynności) .
Rozwijanie umiejętności improwizacji, wchodzenia w role.




 Zabawa matematyczna „Ile ryb złowiłeś?”. Rodzic daje dziecku pewną liczbę rybek wykonanych z kolorowego bloku technicznego i prosi aby wykonało zadania:
·        Policz, ile rybek masz  z każdego koloru.
·        Których rybek jest więcej –zielonych- żółtych –niebieskich- białych( dziecko przelicza rybki i podaje wynik) .
Przeliczanie elementów, porównywanie ich liczby.



         Zabawa dydaktyczna „Łowimy ryby”. Rodzic zbiera z dzieckiem wszystkie rybki                               i rozkładają je na dywanie-jeziorze. Obok dywanu kładzie 4 kolorowe kółka zrobione ze wstążki, które są-wiaderkami. Zadaniem dziecka jest wyławiać rybki zgodnie z poleceniami rodzica., np.: Złów wszystkie rybki żółte i włóż je do żółtego wiaderka. Złów wszystkie rybki czerwone i włóż je do czerwonego wiaderka. Złów  wszystkie rybki zielone i włóż  je do zielonego wiaderka. Jakiego koloru rybki pływają jeszcze w jeziorze? Jakiego koloru wiaderko jest puste? Ile jest rybek niebieskich? Włóżcie je do niebieskiego wiaderka. (Wszystkie polecenia rodzic dostosowuje do możliwości i umiejętności dzieci). Kształtowanie umiejętności segregowania.

Możecie wykonać jeżeli chcecie ,,jezioro z rybkami" przy pomocy taty, lub mamy.

POSŁUCHAJCIE PIOSENKI O TACIE SPRÓBUJCIE JEJ SIĘ  NAUCZYĆ ABY ZAŚPIEWAĆ TACIE . POWODZENIA!


                                                                                  Życzę miłej pracy i zabawy Urszula Kozak

Komentarze