Temat: Kocham moich
rodziców.
Zdalne nauczanie podstawa programowa: I 5, 9; II 4; III 8;
IV 7
Cele:
· -wzmacnianie więzi uczuciowej z rodzicami
· - rozwijanie uczucia szacunku i miłości do
rodziców
·
-kształtowanie świadomości, że należy pomagać
rodzicom
· - rozwijanie umiejętności wypowiedzi werbalnej
·
-kształtowanie
wrażliwości słuchowej
· - rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
Pomoce: kartki z narysowanymi liniami, obrazki przedstawiające mamę i tatę podczas różnych zajęć,
KP2.
1.
Rozmowa na temat spędzania czasu wspólnie z
rodzicami.
Porozmawiajcie z rodzicami -Jak najbardziej
lubicie spędzać czas z mamą i tatą? W co najbardziej lubicie się z nimi bawić? W
co chcielibyście się z nimi jeszcze pobawić?
2. Ćwiczenie grafomotoryczne. Rodzic daje
dziecku kartki z narysowanymi różnymi liniami: linia prosta, falista,
zygzakowata, spiralna. Dziecko macza palec w kolorowej farbie , rysuje nim po
śladzie.
MOŻECIE NAPISAĆ TE ZNAKI FARBAMI NA DUŻEJ KARTCE PAPIERU.
3. Jak możemy pomagać mamie i tacie? –
burza mózgów. Rodzic podpowiada dziecku jakie obowiązki ma w domu i w czym dziecko może mu pomóc w różnych zajęciach, np.: nakrywania do stołu, podlewania kwiatów,
sprzątania, robienia zakupów, gotowania, pieczenia ciasta. Zadaniem dziecka
jest podać propozycje, w jaki sposób na co dzień może pomagać swoim rodzicom.
Uświadamianie konieczności pomagania rodzicom.
5. Wykonanie ćwiczenia – Karta Pracy nr 2, str. 58. Dzieci
rysują po śladzie.
PRZYPOMNIJCIE SOBIE SŁOWA WIERSZA ,,MAMO" I SŁOWA PIOSENKI , KTÓRĄ
WYBRALIŚCIE SOBIE.
Życzę miłej zabawy Urszula Kozak
Komentarze
Prześlij komentarz