Kocham moich rodziców. 20.05.2020 r.



 Temat: Kocham moich rodziców.

Zdalne nauczanie podstawa programowa: I 5, 9; II 4; III 8; IV 7

Cele:
·        -wzmacnianie więzi uczuciowej z rodzicami
·        - rozwijanie uczucia szacunku i miłości do rodziców
·         -kształtowanie świadomości, że należy pomagać rodzicom
·        - rozwijanie umiejętności wypowiedzi werbalnej
·         -kształtowanie wrażliwości słuchowej
·        - rozwijanie sprawności grafomotorycznej.

 Pomoce: kartki  z narysowanymi liniami,  obrazki przedstawiające mamę i tatę podczas różnych zajęć, KP2.













1.      Rozmowa na temat spędzania czasu wspólnie z rodzicami.

 Porozmawiajcie z rodzicami -Jak najbardziej lubicie spędzać czas z mamą i tatą?               W co najbardziej lubicie się z nimi bawić? W co chcielibyście się z nimi jeszcze pobawić?





2. Ćwiczenie grafomotoryczne. Rodzic daje dziecku kartki z narysowanymi różnymi liniami: linia prosta, falista, zygzakowata, spiralna. Dziecko macza palec w kolorowej farbie , rysuje nim po śladzie.

MOŻECIE NAPISAĆ TE ZNAKI FARBAMI NA DUŻEJ KARTCE PAPIERU.

3. Jak możemy pomagać mamie i tacie? – burza mózgów. Rodzic podpowiada dziecku jakie obowiązki ma w domu i w czym dziecko może mu pomóc w różnych zajęciach, np.: nakrywania do stołu, podlewania kwiatów, sprzątania, robienia zakupów, gotowania, pieczenia ciasta. Zadaniem dziecka jest podać propozycje, w jaki sposób na co dzień może pomagać swoim rodzicom. Uświadamianie konieczności pomagania rodzicom.


5. Wykonanie ćwiczenia – Karta Pracy nr 2, str. 58. Dzieci rysują po śladzie.

PRZYPOMNIJCIE SOBIE SŁOWA WIERSZA ,,MAMO" I SŁOWA PIOSENKI , KTÓRĄ
WYBRALIŚCIE SOBIE.

                                                                                                 Życzę miłej zabawy Urszula Kozak


Komentarze