Czarna krowa w kropki bordo. 06.05.2020 r.



Temat: Czarna krowa w kropki bordo.


Zdalne nauczanie podstawa programowa:: III 8; IV 2, 3, 7, 8, 15, 18

Cele:
·       rozwijanie umiejętności słuchania tekstu ze zrozumieniem
·        kształtowanie umiejętności dostrzegania w wierszu elementów humorystycznych
·       rozwijanie wyobraźni
·        doskonalenie umiejętności liczenia
·        rozwijanie umiejętności manualnych
·        zachęcanie do poznawania nowych smaków.

 Pomoce: kartki z konturowym rysunkiem bajkowej krowy, kredki pastelowe, plastelina, różne rodzaje mleka.


Słuchanie wiersza Natalii Usenko ,,Czarna krowa.”

,,Czarna krowa”

Czarna krowa w kropki bordo wędrowała drogą.
 Z przodu miała wielką głowę, z tyłu miała ogon!
Przystanęła nad kałużą, pochyliła głowę
 – Jedno oko miała żółte, drugie fioletowe!
Rozpostarła wielkie skrzydła (miała je na grzbiecie),

Pofrunęła między chmury, wrzeszcząc „ECIE PECIE!!!”
 Z najwyższego czubka drzewa skakała na głowę,
 Zlizywała prosto z nieba chmury waniliowe...
Tylko niech mi nikt nie mówi, że krowa nie lata,
Bo się wszystko może zdarzyć w samym środku lata!





1.     Rozmowa na temat wiersza, wskazywanie w nim elementów humorystycznych.
 Jak wyglądała krowa, o której mowa jest w wierszu? (rodzic  pokazuje, jak wygląda kolor bordo).
Jakiego koloru miała oczy?
 Co miała na grzbiecie?
 Co krowa robiła na czubku drzewa?
Jaki smak miały chmury?
Jakie imię nadalibyście takiej krowie?
 Jakie odgłosy mogłaby wydawać taka bajkowa krowa?
 Rodzic uświadamia dzieciom bajkowy i humorystyczny charakter wiersza. Pyta jak wygląda prawdziwa krowa.



2.Zabawa matematyczno-plastyczna „Bajkowa krowa”. Dziecko otrzymuje kartkę                     z konturowym rysunkiem bajkowej krowy.
Wspólne  liczenie z rodzicem, ile krowa ma kropek (3), ile ma nóg (4), skrzydeł (2), rogów (2), wskazują 1 ogon i 1 głowę.
Następnie dziecko  koloruje rysunek kredkami .
Przeliczanie elementów. Nauka mieszczenia się w konturze.


3. Praca manualna „Plastelinowa krowa”. Dziecko lepi z plasteliny lub ciastoliny krowę, która była bohaterką wiersza. Wykorzystuje kolory: czarny, bordowy, żółty, fioletowy.
4. Degustacja mleka. Rodzic przygotowuje różne rodzaje mleka (mleko od krowy, sojowe, smakowe – czekoladowe lub inne, kozie) i nalewa dziecku do degustacji. Dziecko próbuje  i ocenia, które mleko mu smakuje i dlaczego. Zachęcanie do poznawania nowych smaków.


                                                                                        Życzę miłej zabawy Urszula Kozak

Komentarze