Temat: Czarna krowa w kropki bordo.
Zdalne nauczanie podstawa programowa:: III 8;
IV 2, 3, 7, 8, 15, 18
Cele:
· rozwijanie umiejętności słuchania
tekstu ze zrozumieniem
· kształtowanie umiejętności dostrzegania w wierszu
elementów humorystycznych
· rozwijanie wyobraźni
· doskonalenie umiejętności liczenia
· rozwijanie umiejętności manualnych
· zachęcanie do poznawania nowych smaków.
Pomoce: kartki z konturowym rysunkiem
bajkowej krowy, kredki pastelowe, plastelina, różne rodzaje mleka.
Słuchanie wiersza Natalii Usenko ,,Czarna
krowa.”
,,Czarna krowa”
Czarna krowa w kropki bordo wędrowała drogą.
Z przodu miała wielką głowę, z
tyłu miała ogon!
Przystanęła nad kałużą, pochyliła głowę
– Jedno oko miała żółte, drugie
fioletowe!
Rozpostarła wielkie skrzydła (miała je na grzbiecie),
Pofrunęła między chmury, wrzeszcząc „ECIE PECIE!!!”
Z najwyższego czubka drzewa
skakała na głowę,
Zlizywała prosto z nieba chmury
waniliowe...
Tylko niech mi nikt nie mówi, że krowa nie lata,
Bo się wszystko może zdarzyć w samym środku lata!
1. Rozmowa na temat wiersza, wskazywanie w nim elementów humorystycznych.
Jak wyglądała krowa, o której mowa jest w
wierszu? (rodzic pokazuje, jak wygląda
kolor bordo).
Jakiego koloru miała
oczy?
Co miała na grzbiecie?
Co krowa robiła na czubku drzewa?
Jaki smak miały chmury?
Jakie imię nadalibyście
takiej krowie?
Jakie odgłosy mogłaby wydawać taka bajkowa
krowa?
Rodzic uświadamia dzieciom bajkowy i
humorystyczny charakter wiersza. Pyta jak wygląda prawdziwa krowa.
2.Zabawa matematyczno-plastyczna
„Bajkowa krowa”.
Dziecko otrzymuje kartkę
z konturowym rysunkiem bajkowej
krowy.
Wspólne liczenie z rodzicem, ile krowa ma kropek (3),
ile ma nóg (4), skrzydeł (2), rogów (2), wskazują 1 ogon i 1 głowę.
Następnie dziecko koloruje rysunek kredkami .
Przeliczanie elementów. Nauka
mieszczenia się w konturze.
3. Praca manualna „Plastelinowa
krowa”. Dziecko lepi
z plasteliny lub ciastoliny krowę, która była bohaterką wiersza. Wykorzystuje
kolory: czarny, bordowy, żółty, fioletowy.
4. Degustacja mleka. Rodzic przygotowuje
różne rodzaje mleka (mleko od krowy, sojowe, smakowe – czekoladowe lub inne,
kozie) i nalewa dziecku do degustacji. Dziecko próbuje i ocenia, które mleko mu smakuje i dlaczego. Zachęcanie
do poznawania nowych smaków.
Komentarze
Prześlij komentarz