Temat: Polak mały.
Zdalne nauczanie podstawa programowa:
I 5; III 1, 2, 5; IV 7, 10
Cele:
· - zdobywanie wiedzy o Polsce
· - poznanie symboli narodowych i hymnu
· - kształtowanie postawy patriotycznej
· - poznanie nazwy stolicy Polski
· - rozwijanie umiejętności językowych
· - rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej
· - ćwiczenie
słuchu fonematycznego.
Pomoce: mapa Polski,
nagranie hymnu Polski, pocztówki , ilustracje przedstawiające charakterystyczne
miejsca Polski, klej.
1. Zabawa powitalna
„Klaszczemy imię”. Dziecko z pomocą rodzica dzieli na sylaby swoje imię i członków rodziny z jednoczesnym klaskaniem w
dłonie. Ćwiczenie słuchu fonematycznego.
Hymn Państwowy:
2. Rozmowa z wykorzystaniem mapy
Polski . Rodzic prezentuje dziecku mapę Polski. Wspólnie z dzieckiem wskazuje na niej morze
i góry, Wisłę oraz Warszawę. Wyjaśnia, że Wisła jest największą rzeką w naszym
kraju, a Warszawa jego najważniejszym i największym miastem – stolicą. Pokazuje
na mapie również miejscowość, w której mieszka dziecko.
3. Wspólne oglądanie i omawianie pocztówek. Poznanie charakterystycznych
miejsc Polski.
4. Rozmowa na temat majowych świąt.
Rodzic wyjaśnia dziecku, że właśnie w tym miesiącu – w maju – nasz kraj, a więc i
jego mieszkańcy obchodzą swoje święta.
·
Jak nazywa się nasz kraj?
·
Jak
nazywają się jego mieszkańcy?
·
Dlatego organizuje się różne spotkania i
uroczystości, które są okazją do wyrażenia miłości do swojej ojczyzny.
·
Wywieszane są flagi narodowe i grany jest
hymn.
5. Wysłuchanie hymnu narodowego w postawie na baczność .
Hymn Państwowy:
6. Wykonanie ozdoby patriotycznej zgodnie ze wzorem – ,,Kotylion". Dzieci wyjmują szablony ozdoby patriotycznej i sklejają zgodnie ze wzorem. Rodzic
przypina dziecku kotylion do bluzeczki.
Życzę miłej pracy Urszula Kozak
Jestem do Państwa dyspozycji pod podanym wcześniej e-mailem i numerem telefonu.
Komentarze
Prześlij komentarz