Mój dom -Domy i domki. 27, 04. 2020 r.




                                    Temat: Mój dom -Domy i domki.

Zdalne nauczanie podstawa programowa: III 5; IV 2, 5, 8, 10, 12

Cele:
·        wzbogacanie słownictwa czynnego
·         rozwijanie logicznego myślenia
·        stosowanie określeń mały – duży, wysoki – niski
·        utrwalanie określeń dotyczących stosunków przestrzennych
·         rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnych
·         doskonalenie spostrzegawczości i orientacji na kartce (na rysunku

Pomoce: różnej wielkości pudełka, papier kolorowy, plastelina, klej, taśma klejąca.



 BLOK MIESZKALNE
 DOM  DREWNIANY
 DOM JEDNORODZINNY
     DOM AFRYKAŃSKI
IGLOO

















                                                                                                                                                                                                WIGWAM


   TO DOMY DO PORÓWNANIA Z TWOJEJ MIEJSCOWOŚCI.

1. Spacer po najbliższej okolicy w celu obejrzenia różnego rodzaju domów. Dzieci zwracają uwagę na ich wielkość, kształt, kolor, charakterystyczne cechy konstrukcji. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas spaceru.


 2. Rozmowa na temat obserwacji dokonanych podczas spaceru.
·        Jaki kształt miały domy, które widzieliśmy?
·        Czy domy były wysokie, czy niskie?
·        Ile miały pięter?
·        Jak myślicie, z czego były zbudowane?
·        Jak nazywamy domy, które są wysokie i jest w nich wiele mieszkań?
·        Jak myślicie, w którym domu może mieszkać więcej ludzi – parterowym czy w wieżowcu?
·        Dlaczego?
·         Stosowanie określeń mały – duży, wysoki – niski.

 3. Rozwiązywanie zagadek.
·        Cały z cegły zbudowany.
Ma dach oraz cztery ściany.
Ma też okna oraz drzwi,
właśnie w takim mieszkasz ty. (dom)

·        Mają klamki, mają zamki,
służą więc do zamykania.
Gdy wychodzisz,
wtedy one przypilnują ci mieszkania. (drzwi)

·        Zwykle w kształcie prostokąta.
Ma drewniane,
 białe ramki oraz przezroczyste szybki,
 ozdobione przez firanki. (okno)

·        Znajdziesz go na dachu koleżanko, kolego.
 Ciemna smuga dymu wylatuje z niego. (komin)


 4. Zabawa plastyczno-konstrukcyjnaBudujemy domy”. Dziecko  buduje domy z różnej wielkości kartonowych pudełek. Do ozdobienia domów i zaznaczenia ich charakterystycznych elementów wykorzystuje papier kolorowy i plastelinę. Podczas pracy dziecko nazywa elementy domu (np.: dach, ściany, okna, drzwi, komin, balkon, weranda, taras).

Przykładowe prace.























Zabawy konstrukcyjne w kąciku klocków. Dziecko buduje domki według własnego pomysłu z klocków dostępnych w domu. Swobodne wypowiedzi na temat powstających konstrukcji. Rozwijanie pomysłowości konstrukcyjnej i logicznego myślenia.



                                                                            ŻYCZĘ  MIŁEJ  PRACY  URSZULA  KOZAK


CZEKAM JUTRO NA PAŃSTWA W PRZEDSZKOLU OD 9,00 DO 10,30.

Komentarze