Temat: Mój dom -Domy i domki.
Zdalne nauczanie podstawa programowa:
III 5; IV 2, 5, 8, 10, 12
Cele:
·
wzbogacanie słownictwa czynnego
·
rozwijanie logicznego myślenia
·
stosowanie określeń mały – duży, wysoki – niski
·
utrwalanie określeń dotyczących stosunków
przestrzennych
·
rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnych
·
doskonalenie spostrzegawczości i orientacji na
kartce (na rysunku
Pomoce: różnej wielkości pudełka,
papier kolorowy, plastelina, klej, taśma klejąca.
BLOK MIESZKALNE
DOM DREWNIANY
DOM JEDNORODZINNY
DOM AFRYKAŃSKI
IGLOO
WIGWAM
TO DOMY DO PORÓWNANIA Z TWOJEJ MIEJSCOWOŚCI.
1. Spacer po
najbliższej okolicy w celu obejrzenia różnego rodzaju domów. Dzieci zwracają
uwagę na ich wielkość, kształt, kolor, charakterystyczne cechy konstrukcji.
Przypomnienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas spaceru.
2. Rozmowa na temat obserwacji dokonanych podczas spaceru.
·
Jaki kształt miały domy, które widzieliśmy?
·
Czy domy były wysokie, czy niskie?
·
Ile miały pięter?
·
Jak myślicie, z czego były zbudowane?
·
Jak nazywamy domy, które są wysokie i jest w
nich wiele mieszkań?
·
Jak myślicie, w którym domu może mieszkać więcej
ludzi – parterowym czy w wieżowcu?
·
Dlaczego?
·
Stosowanie określeń mały – duży, wysoki –
niski.
3. Rozwiązywanie zagadek.
·
Cały z cegły zbudowany.
Ma dach oraz cztery ściany.
Ma też okna oraz drzwi,
właśnie w takim mieszkasz ty. (dom)
·
Mają klamki, mają zamki,
służą więc do zamykania.
Gdy wychodzisz,
wtedy one przypilnują ci mieszkania.
(drzwi)
·
Zwykle w kształcie prostokąta.
Ma drewniane,
białe ramki oraz przezroczyste szybki,
ozdobione przez firanki. (okno)
·
Znajdziesz go na dachu koleżanko, kolego.
Ciemna smuga dymu wylatuje z niego. (komin)
4. Zabawa plastyczno-konstrukcyjna „Budujemy domy”. Dziecko buduje domy z różnej wielkości kartonowych
pudełek. Do ozdobienia domów i zaznaczenia ich charakterystycznych elementów
wykorzystuje papier kolorowy i plastelinę. Podczas pracy dziecko nazywa
elementy domu (np.: dach, ściany, okna, drzwi, komin, balkon, weranda, taras).
Przykładowe prace.
Zabawy konstrukcyjne
w kąciku klocków. Dziecko buduje domki według własnego pomysłu z klocków
dostępnych w domu. Swobodne wypowiedzi na temat powstających konstrukcji.
Rozwijanie pomysłowości konstrukcyjnej i logicznego myślenia.
Komentarze
Prześlij komentarz