Temat: Biało-czerwone symbole.
Zdalne nauczanie podstawa programowa:
III 1, 2; IV 10, 14
Cele:
· - zdobywanie wiedzy o symbolach narodowych
· -opisywanie flagi Polski
· - doskonalenie umiejętności malowania
· - rozwijanie orientacji w schemacie swojego
ciała.
Pomoce:
- białe i czerwone baloniki ,flaga Polski lub ilustracja
flagi , farby, kartki z konturowym rysunkiem flagi Polski, mała maskotka;
Przeczytajcie wiersz pt:,,Kto Ty jesteś..."
1. Zabawa ruchowa z balonikami. Rodzic daje
dziecku biały i czerwony balonik i zachęca do swobodnej zabawy. Następnie prosi
dziecko aby słuchało jaki kolor powie , dziecko musi wziąć odpowiedni balonik i
podbijać go .
2. Rozmowa na temat
barw narodowych. Z czym kojarzą się wam kolory biały i czerwony? Rodzic wyjaśnia, że kolor biały i
czerwony są barwami naszego kraju. Znajdują się na fladze naszego kraju i prezentuje biało-czerwoną
flagę, na godle.
3. Praca plastyczna
„Biało-czerwona flaga”. Rodzic daje dziecku kartki z konturowym rysunkiem
flagi. Dziecko maluje czerwoną farbą– pas na dole. Gotową flagę można wyciąć
,przykleić patyczek od szaszłyków i udekorować okno w pokoju dziecka.
Rozwijanie umiejętności manualnych. Stosowanie określeń na górze, na dole. Można też pomalować godło.
4. Zabawa z maskotkami. Dziecko otrzymuje maskotkę i
wykonują polecenia rodzica., np.: Połóżcie woreczek na głowie (przed sobą, za
sobą, obok siebie). Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała.
Komentarze
Prześlij komentarz