Biało-czerwone symbole. 29.04.2020 r.



                                Temat: Biało-czerwone symbole.


Zdalne nauczanie podstawa programowa: III 1, 2; IV 10, 14


Cele:
·       - zdobywanie wiedzy o symbolach narodowych
·       -opisywanie flagi Polski
·       - doskonalenie umiejętności malowania
·        - rozwijanie orientacji w schemacie swojego ciała.

 Pomoce:
- białe i czerwone baloniki ,flaga Polski lub ilustracja flagi , farby, kartki z konturowym rysunkiem flagi Polski, mała maskotka;

Przeczytajcie wiersz pt:,,Kto Ty jesteś..."




 1. Zabawa ruchowa z balonikami. Rodzic daje dziecku biały i czerwony balonik i zachęca do swobodnej zabawy. Następnie prosi dziecko aby słuchało jaki kolor powie , dziecko musi wziąć odpowiedni balonik i podbijać go  .

2. Rozmowa na temat barw narodowych. Z czym kojarzą się wam kolory biały i  czerwony? Rodzic wyjaśnia, że kolor biały i czerwony są barwami naszego kraju. Znajdują się na fladze naszego kraju i prezentuje biało-czerwoną flagę, na godle.





3. Praca plastyczna „Biało-czerwona flaga”. Rodzic daje dziecku kartki z konturowym rysunkiem flagi. Dziecko maluje czerwoną farbą– pas na dole. Gotową flagę można wyciąć ,przykleić patyczek od szaszłyków i udekorować okno w pokoju dziecka. Rozwijanie umiejętności manualnych. Stosowanie określeń na górze, na dole. Można też pomalować godło.






4. Zabawa z maskotkami. Dziecko otrzymuje maskotkę i wykonują polecenia rodzica., np.: Połóżcie woreczek na głowie (przed sobą, za sobą, obok siebie). Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała.

Piosenka ,,Jesteśmy polką i polakiem"
https://youtu.be/plug6OIrxRM

Życzę miłej pracy.  Urszula Kozak


Komentarze