Temat: Jakie porządki robi wiosna.
1..Słuchanie wiersza Doroty Gellner Wiosenne porządki.
,,Wiosenne porządki”
Chodzi wiosna po ogródku, sieje coś i sadzi.
Z wiosennymi porządkami -dobrze sobie radzi
Płot maluje, ścieżki grabi,
grządki przekopuje.
Kto chce piękny mieć ogródek,
niech ją naśladuje!
2. Rozmowa kierowana na temat wiersza. Przykładowe pytania:
Kto robił porządki w ogródku? Jakie porządki robiła wiosna? Dlaczego wiosna
musiała robić porządki? Jak wyglądają trawniki i ogrody po zimie? Jakich
narzędzi potrzebowała do grabienia i przekopywania grządek? Jaki tytuł mógłby
mieć ten wiersz?
3. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Porządki w ogródku”. Dzieci
spacerują, na słowo.: Wiosna! każdy zaczyna naśladować dowolną czynność
wykonywaną przez wiosnę z wiersza, np.: grabienie, kopanie, malowanie płotu,
sianie i sadzenie.
4. Zabawa artykulacyjna „Powiedz inaczej”. Dzieci mówią
słowa zaproponowane przez rodzica w różny sposób: cicho, głośno, szeptem,
próbują zaśpiewać lub dzielą je na sylaby. Przykłady słów: grabie, motyka,
łopata, motyl, ogród, wiosna
5. Ćwiczenie plastyczne: narysuj kwiatka, który wyrósł
w ogródku Trampolinka. Powiedz, czego rośliny potrzebują, żeby rosnąć.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod kozakula713@interia.pl i nr telefonu”- 668264088
Komentarze
Prześlij komentarz