30. 03. 2020 r. Wiosenny kosz kwiatów.
Temat:
Wiosenny kosz kwiatów. (30.03.2020r.)
Cele:
·
poznawanie
wiosennych kwiatów
·
rozbudzanie
zainteresowań przyrodniczych
·
doskonalenie mowy i myślenia
·
rozwijanie
sprawności plastyczno-technicznych
Pomoce:
·
doniczki
(słoiki, wazony lub koszyki z kartonu wypełnione gąbką),
· papier kolorowy, nożyczki, klej, plastelina,
bibuła, klej z brokatem, sznurek, wstążki, patyczki do szaszłyków,
v
Praca plastyczno-techniczna „Wiosenne chorągiewki” –
wykonanie chorągiewek z papieru
i patyczków. Zabawa dydaktyczna „Dary wiosny” – rozpoznawanie cech
charakterystycznych dla wiosny. Obszary z podstawy programowej: I 5; IV 16,
18
v
Aktywności: językowa,
przyrodnicza, plastyczno-techniczna, społeczna – wiosenny kosz kwiatów. Praca
techniczna „Wiosenny kosz kwiatów” – ozdabianie
koszyka, umieszczenie kompozycji kwiatowej. Oglądanie prezentacji wiosennych
kwiatów – poznanie nazw wiosennych kwiatów. Rozwiązywanie wiosennych
zagadek. Obszary z podstawy programowej: III 8; IV 2, 8, 16, 18
·
Zabawa oddechowa ;dmuchamy w
kawałki małych papierków z bibuły lub piórko (jeżeli mamy) Obszary z podstawy
programowej: 9 I
·
Zabawa ruchowa ,,Żabki”-dzieci chodzą po pokoju wysoko
podnosząc nogi, kiedy rodzic powie żabka, dziecko naśladuje skoki żabek. Zabawę
powtarzamy kilkakrotnie. Obszary z
podstawy programowej: I 5,
1.Praca plastyczna „Kwitnące
drzewo”. Dzieci
rysują na kolorowych kartkach z bloku wiosenne drzewo. (rodzice mogą pomóc
dziecku lub jeżeli mają możliwość wydrukować szablon drzewa) Kwiaty na drzewie
wykonują ze zwiniętych w kuleczki kawałków białej lub różowej bibuły. Zanim
dzieci przystąpią do pracy, rodzic prezentuje zdjęcie kwitnącego wiosennego
drzewa.
2,Praca plastyczno-techniczna „Wiosenne chorągiewki”. przygotowujemy kijki lub patyczki do
szaszłyków oraz szablony chorągiewek w kształcie trójkąta. Dziecko ozdabia
swoją chorągiewkę (kredkami, papierem kolorowym, brokatem, piórkami), a
następnie przy pomocy rodzica przymocowuje (np. przykleja) ją do patyczka.
3. Praca techniczna „Wiosenny kosz kwiatów”.
·
Dziecku dajemy doniczkę (słoik lub koszyk
wykonany z grubego kartonu). Wspólnie ozdabiamy doniczki, np.: oklejają je
wałeczkami z plasteliny, ;kawałkami papieru kolorowego, krepiny. Następnie
przyklejają do patyczków od szaszłyków kwiaty przygotowane wcześniej przez
rodziców z dziećmi. Gotowe kwiaty wtykamy w gąbkę umieszczoną na dnie doniczki.
Rozwijanie umiejętności technicznych oraz współpracy z rodzicem.
·
Oglądanie
wiosennych kwiatów. Poznanie nazw wiosennych kwiatów (przebiśniegi, krokusy,
żonkile, tulipany, sasanki). Rozbudzanie zainteresowań przyrodą.
Dzieci
wspólnie z rodzicem zastanawiają się, czego rośliny potrzebują, żeby rosnąć.
·
Rozwiązywanie wiosennych zagadek.
Rozwijanie logicznego myślenia.
1. Ma czerwony dziób i nogi.
Zawsze chodzi
zamyślony
i od rana do wieczora
szuka
w trawie żab zielonych. (bocian)
2. Kiedy topnieją na rzece lody
i przebiśniegi zakwitają?
Kiedy z dalekich i ciepłych krajów
do gniazd bociany powracają?
Kiedy się rodzi mały zając,
w polu skowronek nam
śpiewa?
Kiedy biedronka ze snu się budzi
i w pąki się stroją drzewa? (wiosna)
3. Gdy wiosna nadchodzi,
kwiaty rozkwitają,
one z ciepłych krajów
do nas powracają.
(ptaki)
4.Jeden słodki na talerzu,
drugi w liść się zmienia.
Ten, co rośnie na gałęzi,
nie jest do jedzenia. (pączek)
Zadania
są do wyboru w miarę możliwości dzieci.
Jesteśmy
do Państwa dyspozycji pod podanym e-mailem i numerem telefonu.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem przedszkole1małeelfy.blogspot.com
Proszę o
odpowiedź zwrotną na e-maila lub
messengera.
Komentarze
Prześlij komentarz