30.03.2020r. Wiosenny kosz kwiatów.

30. 03. 2020 r. Wiosenny kosz kwiatów.

Temat: Wiosenny kosz kwiatów. (30.03.2020r.)
Cele: 
·        poznawanie wiosennych kwiatów
·        rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych
·         doskonalenie mowy i myślenia
·        rozwijanie sprawności plastyczno-technicznych
Pomoce:
·        doniczki (słoiki, wazony lub koszyki z kartonu wypełnione gąbką),
·        papier kolorowy, nożyczki, klej, plastelina, bibuła, klej z brokatem, sznurek, wstążki, patyczki do szaszłyków,

v  Praca plastyczno-techniczna „Wiosenne chorągiewki” – wykonanie chorągiewek z papieru            i patyczków. Zabawa dydaktyczna „Dary wiosny” – rozpoznawanie cech charakterystycznych dla wiosny.  Obszary z podstawy programowej: I 5; IV 16, 18

v  Aktywności: językowa, przyrodnicza, plastyczno-techniczna, społeczna – wiosenny kosz kwiatów. Praca techniczna „Wiosenny kosz kwiatów” – ozdabianie koszyka, umieszczenie kompozycji kwiatowej. Oglądanie prezentacji wiosennych kwiatów – poznanie nazw wiosennych kwiatów. Rozwiązywanie wiosennych zagadek.  Obszary z podstawy programowej: III 8; IV 2, 8, 16, 18


·        Zabawa oddechowa ;dmuchamy w kawałki małych papierków z bibuły lub piórko (jeżeli mamy) Obszary z podstawy programowej:  9 I
·        Zabawa ruchowa ,,Żabki”-dzieci chodzą po pokoju wysoko podnosząc nogi, kiedy rodzic powie żabka, dziecko naśladuje skoki żabek. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie. Obszary z podstawy programowej: I 5,
1.Praca plastyczna „Kwitnące drzewo”. Dzieci rysują na kolorowych kartkach z bloku wiosenne drzewo. (rodzice mogą pomóc dziecku lub jeżeli mają możliwość wydrukować szablon drzewa) Kwiaty na drzewie wykonują ze zwiniętych w kuleczki kawałków białej lub różowej bibuły. Zanim dzieci przystąpią do pracy, rodzic prezentuje zdjęcie kwitnącego wiosennego drzewa.
2,Praca plastyczno-techniczna „Wiosenne chorągiewki”. przygotowujemy kijki lub patyczki do szaszłyków oraz szablony chorągiewek w kształcie trójkąta. Dziecko ozdabia swoją chorągiewkę (kredkami, papierem kolorowym, brokatem, piórkami), a następnie przy pomocy rodzica przymocowuje (np. przykleja) ją do patyczka.
 3. Praca techniczna „Wiosenny kosz kwiatów”.
·        Dziecku dajemy doniczkę (słoik lub koszyk wykonany z grubego kartonu). Wspólnie ozdabiamy doniczki, np.: oklejają je wałeczkami z plasteliny, ;kawałkami papieru kolorowego, krepiny. Następnie przyklejają do patyczków od szaszłyków kwiaty przygotowane wcześniej przez rodziców z dziećmi. Gotowe kwiaty wtykamy w gąbkę umieszczoną na dnie doniczki. Rozwijanie umiejętności technicznych oraz współpracy z rodzicem.
·        Oglądanie wiosennych kwiatów. Poznanie nazw wiosennych kwiatów (przebiśniegi, krokusy, żonkile, tulipany, sasanki). Rozbudzanie zainteresowań przyrodą.

Dzieci wspólnie z rodzicem zastanawiają się, czego rośliny potrzebują, żeby rosnąć.
·        Rozwiązywanie wiosennych zagadek. Rozwijanie logicznego myślenia.
1.      Ma czerwony dziób i nogi.
Zawsze chodzi zamyślony
i od rana do wieczora szuka
 w trawie żab zielonych. (bocian)
2.      Kiedy topnieją na rzece lody
 i przebiśniegi zakwitają?
 Kiedy z dalekich i ciepłych krajów
 do gniazd bociany powracają?
 Kiedy się rodzi mały zając,
w polu skowronek nam śpiewa?
 Kiedy biedronka ze snu się budzi
 i w pąki się stroją drzewa? (wiosna)
3.      Gdy wiosna nadchodzi,
 kwiaty rozkwitają,
 one z ciepłych krajów
do nas powracają. (ptaki)
4.Jeden słodki na talerzu,
 drugi w liść się zmienia.
 Ten, co rośnie na gałęzi,
 nie jest do jedzenia. (pączek)



Zadania są do wyboru w miarę możliwości dzieci.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod podanym e-mailem i numerem telefonu.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod e-mailem przedszkole1małeelfy.blogspot.com
Proszę o odpowiedź zwrotną na e-maila lub  messengera.

Komentarze